2012. december 4., kedd

Fél évvel később

Mit is írhatnék bevezetőnek így fél év után...
Üdvözlöm a blog eddigi követőit és azokat, akik ennyi idő után is (a statisztikák alapján) ide-ide néznek frissítést várva.

A Dimension Leak fejlesztése leállt, de nem hiszem, hogy ez a hír az újdonság erejével sokkolt volna bárkit is. Az ok elég egyszerű: időhiány.
Egy hónappal ezelőttig napi 11 órás munkaidőmet töltöttem és júniusig teljesen ki is égtem a 11 óra civil munka és az utána következő 6-8 óra hobbifejlesztésben. Egyszerűen a kettőt hosszú távon nem lehet együtt csinálni. Napi 8 óra munka mellett még csak-csak, de akkor is ilyen 2-3 hónapos fejlesztéseket szabad csak beiktatni, nem pedig egy ekkora monstrumot kell fejleszteni, mint ami a mi kis űrhajós, lődözős játékunkból lett.

Ez már valóban kezdte megütni azt a mércét, amivel egy Desura-ra ki lehet kerülni (ha Steam-re nem is).
Viszont a fejlesztés egyáltalán nem volt fölösleges és nem ment kárba a rá fordított idő, mert rengeteget fejlődtem (erre még visszatérek), valamint megismerkedtem Bitsculptorral, aki legalább akkora droid (a szó jó értelmében), mint én, ha játékfejlesztésről van szó. Eszméletlenül produktív és kreatív ember, és nagyon remélem, hogy egyszer a jelenlegi concept alapján megcsináljuk mi még a Dimension Leak-et. :)

Ezzel a DL-t a blog szempontjából lezártnak tekintem.

És a blog jelen állás szerint januártól újraindul, ugyanis nagyot fordult az életem az elmúlt másfél hónapban. :)
Lehet a blogban is írtam, de lehet csak saját magamnak tettem egy fogadalmat, hogy én bizony a 2012-es év végére a játékfejlesztésből szeretnék megélni.
Aha, gondolhatná a kedves olvasó, hogy bilibe lóg a kezem. És valóban, a júniusi kiégés után én el is felejtettem ezt a fogadalmamat és belesüppedtem a mindennapi élet mocsarába. Tekertem a mókuskereket, mellette újra az edzésbe temetkeztem, így elég gyorsan pörögtek a hónapok.


Aztán jött egy nap. Az a bizonyos nap. :)
Hooch barátommal épp bekattantunk, hogy hát újra nekiállunk valaminek és ehhez elkezdünk tanulni egy új nyelvet is. Kezdésnek cpp-re gondoltunk és mellé HGE engine. Épp elkezdtem volna belemélyülni a dologba, mikor a játékfejlesztés.hu -ra kiraktak egy posztot egy bizonyos versenyről, amit a THX4Games-el közösen szerveznek. Jött a dilemma. Induljak a versenyen, vagy pedig inkább tanuljak. A kettő együtt nem fért bele a 11 órás munkaidőbe, mert októberben még vállaltam, de november óta már csak 8 órázom.


Végülis gyorsan eldöntöttem, hogy megmérettetem magam életem első gamedev versenyén. Előjött a DL-es "orrvérzésigkódolok", valamint nulla edzés, nulla kajálás (a testépítő étrendhez képest) időszaka. Az első hónapban fogytam is gyorsan 5 kilót, azóta meg még 2kg-t. :)
A versenyjátékról nem írnék itt most, de akit érdekel, az megtekintheti. A játék neve: Jövő héten forradalom

Az hogy hanyadik leszek a versenyen, a jelen állás szerint már mellékes, viszont érdemes megjegyezni, hogy a versenyt úgy hírdették meg, hogy aki jól szerepel és akiben látnak fantáziát a THX-nél, azokkal szeretnének együttműködni. Végülis ezért jelentkeztem, ezért hajtottam 5 héten keresztül.

És innentől nem nehéz kitalálni a történetem folytatását.
A THX tulajdonosa, Biha, felvette velem a kapcsolatot, megkért, hogy találkozzunk, üljünk le, beszélgessünk kicsit, mert szerinte egész jól együtt tudnánk működni.
Nem, én sem hittem el elsőre. Aztán megtörtént a találka. Azután sem hittem el, mondom nem élem bele magam, mert tuti nem lehet ez ilyen egyszerű.
Aztán találkozó találkozót követett, és most már mondhatom, hogy a mai nap kezdem a THX-nél a 4. munkahetemet, mint külsős fejlesztő. :D

Fura leírni, basszus, még most is néha eszembejut, hogy másfél hónapja én még csak álmodoztam arról, hogy kiszakadok a bolti eladói miliőmből, és végre azt csinálhatom főállásban, amit szeretnék. És pedig itt a célegyenes, mert a 2013-as évet már úgy kezdem, hogy főállásban ott dolgozom. :D
Még a decembert lehúzom két műszakban (reggeltől délutánig bolt, délutántól éjszakáig THX), de aztán ... :)

Ki tudja, lehet még a DL újrakezdésére is lesz így már időm, bár azt gyorsan megtapasztaltam, hogy mikronnyi tudásom van ahhoz képest, hogy ott mit tudnak a srácok, tehát elsőkörben neki kell feszülnöm a tanulásnak, ráadásul olyan témakörben, amihez még nem igazán értek. Ez pedig a PHP-Javascript-MySQL 3-as.

És a blog januártól miről fog szólni? Erről a tanulási folyamatról, valamint a profik között gyűjtött tudásom naplózásáról. Agyam mint a szivacs, kezem, mint a géppuska, szóval ...

VÁROM A 2013-AS ÉVET !!!

Egy kis konklúzió a végére, mert hát nem is én lennék, ha nem foglalnám össze amolyan South Park-osan a tanulságot. :)

Ha igazán akarsz valamit, kűzdj érte, dolgozd ki a beled, hajts, mint egy gép. Tegyél minden mást félre, csak a célra koncentrálj, és meglátod, meg lesz az eredménye.

Hogy ezek csak üres frázisok? Puffogtatott idézetek? Lehet.

De működik, basszameg! :D

szerk néhány órával később:
Ezt a videót szinte minden nap meghallgattam legalább egyszer programozás közben. Adjon nektek is erőt, hogy elérjétek az álmotokat! :)


"Ha van egy álmod, ne mondj le róla! Ne higyj annak, aki azt mondja, nem vagy rá képes!"

2 megjegyzés:



  1. the blog is very interesting and will be much useful for us. thank you for sharing the blog with us. please keep on updating.

    Java training in chennai

    VálaszTörlés


  2. the blog is very interesting and will be much useful for us. thank you for sharing the blog with us. please keep on updating.

    Java training in chennai

    VálaszTörlés